googleba44bc902fc0cc8d.html meta name="google-site-verification" content= document.addEventListener('AddToCart', function(e) { var id = e.detail.product.id; var value = parseFloat(e.detail.product.price) * e.detail.product.quantity; var currency = e.detail.product.currency; fbq('track', 'AddToCart', { content_ids: id, content_type: 'product', value: value, currency: currency }); }) 409157035896475

A jobb felhasználói élmény biztosítása érdekében sütiket használunk...

ELFOGADOM
Termékek Menü

Egészséges élelmiszerek

A táplálkozás kutatók folyamatosan vizsgálják, tesztelik a különböző élelmiszereket, annak érdekében, hogy  segítsék az egészség-tudatos táplálkozást. Irányt mutassanak azoknak, akiknek elsődleges szempont egészségük megőrzése.

Köztudott, hogy ételeink minősége, mennyisége, ha azok megválasztása nem helyes, különböző betegségeket válthatnak ki. Az étkezés nem csak az élet fenntartás miatt szükséges, hanem egészségünk megőrzése szempontjából is, tehát nem mindegy, hogyan állítjuk össze étrendünket.

Az egyik neves amerikai táplálkozás kutató 14 élelmiszerrel kapcsolatosan állapította meg, hogy a legegészségesebb élelmiszerek, többnyire azonosak a más kutatók által közzé tett élelmiszerekkel.

Ezek a következők;

1. ZÖLDBAB

Csökkenti a koleszterinszintet, megelőzés szintjén hat a magas vérnyomásra és  a szív - és érrendszerre. Míg kalóriatartalma alacsony, addig kalciumban, káliumban és rostban bővelkedik. Fehérjetartalma miatt – főként, ha szárított változatát fogyasztjuk – kiváló húspótló, így a vegetáriánus étrendből sem hiányozhat. A, B-1, B-2, B-6 és C-vitamint tartalmaz, emellett serkenti a májműködést.

2. DIÓ

Hasznos, ha hetente többször fogyasztunk belőle, redukálja a szívmegbetegedéseket, a diabéteszt, és a rák kockázatát is. A dióban nincs koleszterin!

Külön figyelmet érdemel magas vitamintartalma: A-vitamin, tiaminból (B1 vitamin), riboflavinból (B2 vitamin) , niacinból (B5 vitamin), C-vitamin.  Magas ásványi anyag tartalma van: foszfor, kalcium, kálium, vas.

A dióbél fehérjéinek összetétele: az esszenciális aminosavak közül a dióbél mind a 8-at tartalmazza, szinte az emberi szükséglet szerinti mennyiségben.

3. BROKKOLI

A természet igazi egészségügyi csodája.

Mit tartalmaz? Gazdag folsavakban, C-vitaminban, bétakarotinban, káliumban, kalciumban K-vitaminban. 

A brokkoliban található fitonutriensek (egészséget támogató szerves alkotóelemek) csökkenthetik a szívbetegségek, a cukorbetegség és bizonyos rákos daganatok kialakulásának esélyét. Ha  túl sokáig főzzük a brokkolit, értékes tápanyagainak jelentős része elpusztul.

4. FEKETE ÁFONYA

A gyümölcsök közül az áfonya tartalmaz legtöbb antioxidánst. Jótékony hatású az öregedési folyamatokkal szemben, védi a bőrt.

Megelőzi a húgyúti fertőzéseket, a rák-megbetegedések kockázatát csökkenti.

Csökkentheti a szellemi hanyatlást, idős embereknél és késleltetheti az időskori látóideg sorvadás kialakulását (AMD).

5. NARANCS

Közkedvelt gyümölcs, magas C-vitamin, szelén-tartalma miatt támogatja az immunrendszert. Enyhíti a lázat, orvosolni képes a hasmenéses állapotot.

Harmonizálja a vérnyomást, szív-és érrendszeri betegségekre nagyon jó hatású, csökkentheti az agyvérzés kockázatát.

6. TÖKMAG

Sok jótékony tulajdonsággal rendelkezik;

- olyan antioxidánsok rejlenek benne, mint az E-vitamin, illetve a karotinoid
- gyulladáscsökkentő, a rák kialakulásának kockázatát  csökkenti, különösen gyomor-, a tüdő-, a mell-, a prosztata-és a vastagbélrák esetében
- segít a prosztata és a húgyhólyag egészséges működésében
- hozzájárul a szív helyes működéséhez, rendszeres fogyasztásával csökkenhet a koleszterinszint, a vérnyomás és a szívbetegségek kialakulásának kockázata.
- csökkenti a vércukorszintet
- gyorsíthatja az anyagcserét, feloldhatja a lerakódott salakanyagokat és segítségével a székrekedést is elfelejthetjük.

7. PULYKAHÚS

A pulykahús zsírtartalma a legalacsonyabb, a csirkehúsnál is kevesebb zsírt tartalmaz, nem éri el az 1 %-ot,. Ugyanakkor a legtöbb egyszeresen vagy többszörösen telítetlen (esszenciális) zsírsavat tartalmazza.
Fogyókúrázóknak kiváló választás. Kalória-tartalma is alacsonyabb a csirkehúsénál. Vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag.

8. LAZAC

A lazachús az egyik leggazdagabb omega 3 zsírsavakban, amit az emberi szervezet nem állít elő. Viszont elengedhetetlen szervezetünk normális működéséhez; résztvesz az immunrendszer támogatásában, az agy megfelelő működésében, az idegrendszer, a sejthártya felépítésében.

9. JOGHURT

Jót tesz az emésztőrendszernek: csökkenti a gáztermelést, így jó felfúvódás ellen, megszünteti a hasmenést, illetve a székrekedést. 
A joghurtot probiotikumként tartjuk számon. Mentális egészségünkre kiváló hatású. A hasznos és kártékony bélbaktériumok  optimális egyensúlyának optimalizálását segíti.

10. SPENÓT

Vastartalma miatt régóta hasznos élelmiszerként tartjuk számon. Ellátja egészséges hemoglobinnal szervezetünket, élesíti a memóriánkat, és élénkíti az agyműködésünket is.

11. PARADICSOM

Különösen ajánlható ízületi gyulladás, reuma esetén. Segíthet legyőzni a köszvényt. Gyógyír gyulladásos betegségekre. Vese- és epekő oldására szintén hasznosnak tartják. Javítja az emésztést. Vékonybélhurút esetén is jótékony hatású.

12. ZABPEHELY  

Jó szénhidrát-forrás, sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaz,. Jelentős a magas rosttartalma is. Csökkenteni képes a szív-érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.

13. ZÖLD TEA, GYÓGYTEA

A zöldteában lévő hatóanyagok segítenek a fogyásban. Immunrendszer erősítő hatással bírnak. Rákmegelőző, koleszterinszintet csökkentő, érvédő hatásúak. A különböző gyógyteák célirányoasan egy-egy belső szerv működését támogatják, optimalizálják.

14. ALMA

Az alma számtalan jótékony hatással rendelkeziik. Csökkenti a hasmenést, megelőzi az asztmát, kiegészíti a fogyasztó diétát. Sikerét a pektin nevű anyagnak köszönheti. Rostjai az érés során feloldódnak és pektin keletkezik. Ez az anyag a bélbe jutva az ott jelenlévő baktériumok hatására jótékony. Kiváló vitamninforrás.