A jobb felhasználói élmény biztosítása érdekében sütiket használunk...

ELFOGADOM
Kategóriák

Amit a B-vitaminról jó tudni

Tudta, hogy a B-vitaminnak legalább kilenc fajtája van?  Szinte minden vonatkozásban hatással vannak szervezetünk működésére, befolyásolják a szervrendszerek  funkcióit. Jótékony hatásuk elvitathatatlan.

A B-vitaminok a vízoldékony vitaminok csoportjába tartoznak, ezért rendszeres pótlásuk fontos, mert a szervezet nem tudja raktározni, túladagolása  nem lehetséges, a felesleg kiürül a szervezetből. 

Hatással vannak

-  energia-termelésre

- az anyagcserére

- idegi állapotunkra

- gondolkodásunkra

- szellemi tevékenységünkre

- koncentráció-képességünkre

- haj, -bőr,- köröm állapotára.

A B-vitaminok esszenciális tápanyagnak minősülnek, mivel a szervezet előállítani nem tudja, azt bevitel formájában tudjuk biztosítani egészségünk fenntartása érdekében.

Ezek fogyasztásával pótolhatjuk  B-vitamin szükségletünket, de sokszor előfordul, hogy nem épül be a szükséges mennyiség,, különböző okok miatt. Például: a B9 vitamin felszívódását gátolja az aszpirin, az antibiotikumok, és a fogamzásgátló tabletták szedése, valamint a dohányzás és az alkoholfogyasztás.

Sokan nem akarnak B-vitamint szedni, mert a köztudat szerint hízást okoz. A B-vitaminok önmagukban nem hízlalnak. Ha egészségesen táplálkozunk és nem növeljük az elfogyasztott ételek mennyiségét, akkor a testsúlyunk sem fog változni. Kár lenne lemondani mindarról a sok jótékony hatásról, amit a B-vitaminok jelentenek egészségünk szempontjából.

Legbiztonságosabb B-komplex étrend-kiegészítő szedése;

B-complex Multivitamin
B-MAX multivitamin+ active Ginseng tablet B-komplex  tabletta - 60 db

Az egyik legérdekesebb a több fajta B-vitamin közül a B12-vitamin. Érdekességét főként  hiányának jellemzése adja, mert "láthatatlan járványnak" is nevezik.

A B12 vitaminhiány a rejtőzködés nagy mestere,  mert hiánytünetei összetéveszthetők  a legkülönfélébb betegségek  tüneteivel, ezért előfordulhat, hogy téves  orvosi diagnózist állapítanak meg. A másik érdekessége, hogy a gyomor-bélrendszerből történő felszívódásához egy belső, úgynevezett  intrinzik faktorra is szükség van. Emiatt a szervezetbe bevitt  vitamin-mennyiségnek rosszabb esetben csak a 25 %-a hasznosul.

Különös odafigyelést igényel a B12-vitamin pótlása a vegetáriánusoknál, mivel a hús nélkülözése miatt, még inkább előfordulhat, hogy nem jut szervezetükbe elegendő mennyiségű B12-vitamin.


Miért szükséges B12-vitamin?

szerepe van az idegi ingerületek gyors átvitelét biztosító velőhüvely előállításában,

megelőzi a vérszegénységet,

serkenti a testnövekedést,

védi az idegrendszert

fehérje-anyagcseréhez

szénhidrát-anyagcseréhez

vörös vértestek képzéséhez (hemoglobin-szintézishez)

Milyen élelmiszerek tartalmazzák?

Megtalálható: a májban, a sertéshúsban, a tőkehalban, a kacsahúsban, a tojásban, a gabonapehelyben, tejtermékekben, valamint néhány növényi eredetű táplálékban: savanyított káposztában, barna rizsben, sörélesztőben,  egyes algákban, szójalecitinben. Felszívódását segíti a B vitamin csoport többi tagja, a kalcium az A, E, és a C vitamin, viszont a felszívódást gátolja a magas koleszterinszintet csökkentő koleszt-iramin, az alkohol, az altatók és a fogamzásgátló tabletták fogyasztása.

A hiány hatása?

Hiányában vészes vérszegénység lép fel (a vörösvértestek képzése szinte teljesen leáll), gyomor-bélrendszeri és idegrendszeri panaszok és tünetek jelentkeznek.

A további B-vitamin fajták ismertetéséhez kattintson ide!

 

Lejegyezte:

Barátfalvy Irén