googleba44bc902fc0cc8d.html meta name="google-site-verification" content= document.addEventListener('AddToCart', function(e) { var id = e.detail.product.id; var value = parseFloat(e.detail.product.price) * e.detail.product.quantity; var currency = e.detail.product.currency; fbq('track', 'AddToCart', { content_ids: id, content_type: 'product', value: value, currency: currency }); }) 409157035896475

A jobb felhasználói élmény biztosítása érdekében sütiket használunk...

ELFOGADOM
Termékek Menü

Nátha vagy influenza? (cikk)

 

 
Nátha vagy influenza?
 
Az őszi idő beköszöntével egyre többen küzdenek a nátha vagy az influenza kellemetlen tüneteivel. 
 
Mit tehetünk ellene?
 
Ha valaki az őszi-téli időszakban sürűn megbetegszik, a légúti megbetegedései szinte egymást követik, és  nehezen tud kilábalni  belőle, -az immunrendszer gyengeségét jelzik.
Akinél nem jelentkeznek a megbetegedések tünetei, azoknak is érdemes immunrendszerére odafigyelnie, hiszen a megelőzés a legcélszerűbb.
 
A betegséget nem a hideg levegő okozza, hanem a hűvösebb, rapszódikusabb időjáás hatására hirtelen legyengült immunrendszer miatt következik be. A betegség azokat támadja meg, akiknek az immunrendszere nincs kellőképpen felkészülve a hidegebb időre.
 
 
Hogyan tudjuk támogatni immunrendszerünket?
 

Az immunrendszer erősítésére egész évben oda kell figyelni. Számtalan módja van az védekező mechanizmusunk erősítésének, támogatásának. 

Egyik kiváló módszer az infraszauna használata. Részletes ismertetése: www.relax-studio.hu/fekvo-infraszauna

A mindennapokban elsősorban megfelelő étkezéssel célszerű támogatni, antioxidánsokban, vitaminokban, ásványi anyagokban, nyomelemekben gazdag gyümölcsökkel, zöldségekkel.
Az antioxidánsok kulcsfontosságúak az egészséges sejtek és az egészséges immunrendszer fenntartása szempontjából. A gránátalma, a fekete vagy a vörös áfonya például rengeteg szabadgyökpusztító összetevőt tartalmaz csakúgy, mint a kelkáposzta, a spenót, a brokkoli, a kelbimbó és a sárgarépa, sütőtök, ne feledkezzünk meg a rendszeres alma fogyasztásról sem.
 
Kerüljük a  cukrot, ami gátolja az immunrendszer működését. A baktériumok és a vírusok számára a cukor kiváló táptalajt nyújt a szaporodáshoz! A finomított cukrok helyett válasszunk inkább nyírfacukrot.
 
A téli hónapokban érdemes D-vitamin kiegészítőt szedni, amiből ebben az időszakban kevesebb termelődik a szervezetünkben, hiszen nem vagyunk annyit a szabadban.
 
 
Nátha vagy influenza?
 
Ha mégis jelentkeznek a légúti betegségek tünetei, felmerül a kérdés, hogy nátha vagy influenza, ami a tüneteket kiváltja? 
 
Nátha
 
Az erős immunrendszer nem lesz fogékony a vírusra. Így megvédhetjük magunkat a náthával szemben.
 
A nátha, mindazon betegségek gyűjtőfogalma, amelyet a felső légutakban vírusok okoznak. Ezek többnyire lázmentesen zajlanak le. Igen gyakori megbetegedések, de többnyire komplikációk nélkül múlnak el.A
köztudat a náthás megbetegedést nem veszi annyira komolyan. Az érintettek többnyire nem is maradnak otthon, általában lábon várják ki elmúlását. Ez nem éppen szerencsés, hiszen az okozó vírusok cseppfertőzéssel terjednek el, szinte járványszerű méretekben, annyira, hogy egy-két nap alatt egy-egy munkahelyen, gyermekközösségben már mindenkin jelentkez(het)nek a tünetek.
A leggyakrabban előforduló betegségek közé tartozik, különösen az októbertől márciusig tartó hónapokban. Becslések szerint egy átlagos egészségi állapotban lévő, átlagos körülmények között élő felnőtt évente 3-4 alkalommal esik át náthás megbetegedésen.
 
 
Influenza
 
Az influenzavírus az orrüregen és a száj-garatüregen keresztül képes fertőzni. Ritkán fordul elő,  hogy egy nagy járvány esetén elkerüljük a vírussal való találkozást,  minden elővigyázatosságunk ellenére. De nem a vírussal való puszta találkozás, vagyis a megfertőződés okozza a nagyobb problémát, hanem az, ha a vírus képes el is szaporodni szervezetünkben.
 
További veszély a hosszan tartó, lenyomhatatlan láz, amely a szívet és a vesét is veszélyezteti.  
 
Hogyan védekezhetünk?
 
Amit érdemes még betartani, a fentebb írt tudatos étkezésen kívül;
 
- Minél többet tartózkodjunk tiszta, szabadlevegőn.  
- Amennyire lehet, kerüljük a zsúfolt helyeket, ne tüsszögjünk, ne köhögjünk egymásra! 
- Sűrűn, alaposan mossunk kezet, főleg evés előtt ne felejtsük el!
- Lehetőleg mellőzzük a kézfogást, a közelebbi érintkezést is célszerű kerülni.
- Lakásunkban, munkahelyünkön sűrün szellőztessünk.
- A sok, szervezetünk számára fontos anyagok közül kiemelendő a cink, mely azért nagyon lényeges, mert nátha vagy influenza esetén a cink szedése lerövidíti a gyógyulási folyamatot. Sőt, hiánya növeli a fertőzések kockázatát. 
Mindenkinek szíve-joga, hogy miben bízik.
 
- Elsősorban megfelelő étkezéssel, antioxidánsokban, vitaminokban, ásványi anyagokban, nyomelemekben gazdag gyümölcsökkel, zöldségekkel.
Az antioxidánsok kulcsfontosságúak az egészséges sejtek és az egészséges immunrendszer fenntartása szempontjából. A gránátalma, a fekete vagy a vörös áfonya például rengeteg szabadgyökpusztító összetevőt tartalmaz csakúgy, mint a kelkáposzta, a spenót, a brokkoli, a kelbimbó és a sárgarépa, sütőtök, ne feledkezzünk meg a rendszeres alma fogyasztásról sem, valamint a savanyúkáposzta, a gyömbér, a citrusfélék, cékla jótékony hatásáról sem. 
 
A téli hónapokban érdemes D-vitamin kiegészítőt szedni, amiből ebben az időszakban kevesebb termelődik a szervezetünkben, hiszen nem vagyunk annyit a szabadban.
 
Kerüljük a  cukrot, ami gátolja az immunrendszer működését. A baktériumok és a vírusok számára a cukor kiváló táptalajt nyújt a szaporodáshoz! A finomított cukrok helyett válasszunk inkább nyírfacukrot.
 
- A gyógyulási idő lerövidítésében segítségünkre lehetnek házi praktikák:
Vöröshagyma alkalmazásával nagyszerű eredményeket érhetünk el, ha teaként fogyasztjuk, inhalálás esetén jól érvényesül a hagyma baktériumölő hatása, valamint az illóolaja kiválóan tisztítja a tüdőt, a hörgőket is. 
Fokhagyma, mint ismeretes, meghatározó kelléke a népi gyógyászatnak. Nagy hasznát vehetjük antibakteriális és vírusölő hatásának. Használatával könnyebben elmúlik az orrdugulás. Ha megelőzésre használjuk, akkor legalább hetente egyszer együnk nyers fokhagymát pirított kenyérrel, vagy ha nem szeretnénk egész nap illatozni, reszeljünk le három-négy gerezd fokhagymát és keverjük el egy pohár natúr joghurtban, fogyasszuk el mézzel, vagy készítsük el a már ismert recept szerint citromos vagy alkoholos italként. 
A kamilla az egyik legsokoldalúbb gyógynövényünk.A kamilla gőzölése, enyhíti a köhögést és a vírusos, illetve bakteriális légúti fertőzések tüneteit, és az ilyen megbetegedések esetén jól érvényesül az immunrendszer működést serkentő hatása is.
Közismert a méz feketeretken átcsorgatott köhögéscsillapító ital.
Citrom leve, mézzel vitaminbombaként hat. 
Megemlíthetjük a savanyúkáposzta, a gyömbér, a citrusfélék, cékla jótékony hatását. 
 
Javaslat; Immunrendszer támogatása   menüpontban található étrend-kiegészítők.