A jobb felhasználói élmény biztosítása érdekében sütiket használunk...

ELFOGADOM
Kategóriák

Amit az OMEGA 3-ról tudni érdemes

Az  OMEGA 3 zsírsavak, melyek emberi szervezetre gyakorolt jótékony hatásai  az alábbiakban olvashatók, esszenciális zsírsavaknak minősülnek, mivel szervezetünk előállítani nem tudja. Tehát, külső forrásokból kell beviteléről gondoskodnunk, mivel egészségünk fenntartásához nélkülözhetetlenek.

 

Mik az OMEGA 3 jótékony hatásai?

- az erek rugalmasságának megőrzését segítik

- támogatják a szervezet jó vérkeringését

- a magas vérnyomás kialakulását,  valamint a szívbetegségek kockázatát csökkentik

- a koncentráció képességet növelik

- a szem vérellátását növelik, ezáltal  hozzájárulnak a jobb látáshoz

- gyulladáscsökkentő hatásuk van.

 

Fenti tulajdonságaival  az OMEGA 3 komoly feladatokat lát el az emberi szervezetben;

-  hatékonyan  támogatja  szervezetünket  a vércukor, magas vérnyomás, elhízás elleni harcban

-  segíthet a depresszió megelőzésében

-  csökkenti a vér triglicerid szintjét, ez által az érelmeszesedést

-  rákellenes hatással bír, már korai stádiumban is

-  csökkentik a korai halál veszélyét

-  támogatja a szervezetet a metabolikus szindróma kialakulásával szemben

-  karban tartja a csontokat

-  támogatja a bőr és haj egészséges működését

-  erősíti a szellemi fejlődést

-  vese-funkció támogatása

-  mellékvese szerepének segítése

-  immunrendszer támogatása.

 

Kiknek fontos  az OMEGA 3  pótlása;

Gyakorlatilag mindenkinek, aki  szervezetében a fenti  feladatok támogatását szükségesnek, fontosnak tartja, de különösen;

- Elégtelen keringés esetén (hideg kezek és lábak esetén, száraz bőr, száraz sarok esetén is nagyobb segítség, mint ha külsőleg kenjük, hiszen lehet az Omega 3-hiány a száraz bőrtünet mögött)

- Várandósoknak vagy várandósságra készülő nőknek

- Szoptatós anyáknak

- Férfiak nemzőképességének fokozására

- Gyermekeknek

- Agyi és idegrendszeri problémák, depresszió esetén

- Szem problémák esetén

- Krónikus fáradtság, mellékvese fáradtság enyhítésére

- Depresszió esetén

- Autoimmun és gyulladásos alapú (pl. ízületi) betegségek esetén

- Bőrbetegségek (ekcéma, pikkelysömör) esetén.

- Mérsékelheti az Alzheimer-kór kockázatát.

 

Milyen élelmiszerekben található OMEGA a-zsírsav?

- növényi eredetűek;

  diófélék

  len-, repce-, szója,- mogyoró-, búza-, kukoricaolaj

- állati eredetűek;

  tengeri halak
  édesvízi halak: busa, csuka, harcsa, halkonzervek
  omega-3 zsírsavval dúsított termékek

- étrend-kiegészítők;

Omega 3 - készítmény vásárlásakor figyeljünk a  hatóanyag tartalmára, 

Győződjünk meg arról,

- kellő tisztaságú-e  (a kapszuláknak nem szabad hal-szagúnak lenni!)

- megfelelő koncentrációban tartalmazza-e az omega3-at  (általában 1000 mg-ot) 

- EPA és DHA zsírsavak mennyiségi összetételére (általában EPA-180 mg, DHA-120 mg)

Hazánkban nagyon sok féle OMEGA-készítmény van forgalomban, ezért kell fentiekre figyelmet fordítani. Kutatásokkal egyértelműen nem állapították meg, hogy milyen OMEGA mennyiség bevitele optimális. A kialakult gyakorlat szerint, ha valaki hetente kétszer fogyaszt hal-ételt, - az a mennyiség elegendő OMEGA-bevitelt jelethet. Aki étrendkiegészítőt fogyaszt, a készítmény dobozán vagy mellékelt utasításon lévőket tudja követni. 

OMEGA 3 készítmények

Lejegyezte: Barátfalvy Irén