googleba44bc902fc0cc8d.html meta name="google-site-verification" content= document.addEventListener('AddToCart', function(e) { var id = e.detail.product.id; var value = parseFloat(e.detail.product.price) * e.detail.product.quantity; var currency = e.detail.product.currency; fbq('track', 'AddToCart', { content_ids: id, content_type: 'product', value: value, currency: currency }); }) 409157035896475

A jobb felhasználói élmény biztosítása érdekében sütiket használunk...

ELFOGADOM
Termékek Menü

Szellemi frissesség

Az idő múlásáról nem csak a külsőnk árulkodik, hanem az agyunk működése is hanyatlani kezd. Ugyanakkor nem törvényszerű, hogy  ennek látványos tünetei legyenek. Nagyon sokáig megőrízhetjük szellemi frissességünket. Természetesen tenni kell érte, de a jó ügy érdekében megéri, hogy tudatosan tartsuk karban önmagunkat, s akkor nem lesznek problémák a memóriánkkal, az emlékezetünkkel.

Mi a legfontosabb ahhoz, hogy testünk és agyunk egyaránt egészséges maradjon?

Fontos
- a hidratálság, fogyasszunk elegendő vizet
- az egészséges életmód fenntartása (cigaretta és alkohol mentesen)
- a rendszeres mozgás
- a megfelelő egészséges táplálkozás.
- a megfelelő minőségű, mennyiségű alvás, a regenerálódás szempontjából. 

Bármely korra vonatkozik, hogy küzdjünk a stresszes állapot ellen. Tanuljuk meg, ki-ki a saját mentalitása szerint, hogy mivel tudja leküzdeni az őt ért stressz-hatásokat.

Miért annyira fontos, még az agyunk karban tartása szempontjából is, hogy óvakodjunk a stressztől?

Ha nem teszünk semmit a stressz-hatásokkal szemben, megemelkedik szervezetünkben a kortizolszint, ami azt jelenti, hogy túl sok stresszhormon termelődik, és az rossz hatással van  idegrendszerünkre.

Tanácsos olyan elfoglaltságot keresni, ami nyugtatóan hat ránk. Olyan élelmiszereket fogyasztani, aminek szintén egyensúlyt teremtő hatása van;

Néhány példa, mit tehetünk, amik boldogsághormonokat szabadítanak fel;

- idősebb korban is játszhatunk társasjátékkal, ami jó hatással van szellemi képességünkre
- bármilyen elfoglaltság, ami nagyobb fokú koncentrációt igényel
- olyan szabadidős programok. melyek igénybe veszik alkalmazkodó képességünket
- keresztrejtvény fejtés, sokak kellemes elfoglaltsága
- érdekődési körünknek megfelelő előadások meghallgatása.

Mit fogyasszunk és mit ne,

- Aki kedveli a vörös bort 1-1 pohárkával fogyasszon, mert a szívnek is jót tesz, és az agy egészségét is támogatja, azon kívül antioxidáns tartalma van. Az antioxidáns jó hatással van az emlékező-képességre, hiszen segíti a neuronok munkáját, ami jobb kognitív teljesítményt képes biztosítani.
- Cukrot ne fogyasszunk és egyszerű szénhidrátokat, legalábbis csak minimális mértékben, mert  károsan hatnak az egészségünkre, vércukorszint ingadozást okoznak és megzavarják az agy működését is.
- Kutatásokkal igazolták, hogy a flavonoidok csoportjába tartozó kvercetin rendkívül jó hatással van a szervezetre, késlelteti az öregedési folyamatokat.

 

Kvercetin tartalmú gyümölcsök

Mit érdemes tudni a Kvercetinről?

"A kvercetin növényről érdemes tudni, hogy  erős gyulladáscsökkentő hatással rendelkezik és antioxidáns hatása is vitathatatlan. A kvercetin nemcsak a szervezetben kialakuló gyulladással harcol eredményesen, hanem segít megelőzni a szívbetegségeket, védelmet jelent az idegsejtek számára, javítja a memóriát és fokozza a tanulási képességeket. A memória és a tanulási képességek javulása pedig az olyan betegségek kialakulását előzhetik meg, mint Alzheimer-kór, de más neurodegeneratív betegségek kialakulása ellen is védelmet élvezhetünk általa.
A kvercetin elősegíti az egészséges sejtek termelődését, és védelmet jelenthet a káros sejtek kialakulása és azok elszaporodása ellen. Sajnos a szervezetben kialakuló gyulladás nemcsak az olyan betegség kialakulásának kedvez, mint rákos megbetegedés, hanem az öregedési folyamatokat is felgyorsítja." Forrás: Gyógyszer nélkül

 

Kvercetin - tartalmú étrend-kigészítők is léteznek, de természetes gyümölcs, zöldség formában kedvezőbb a fogyasztása.

Milyen élelmiszerekben találhatő? 

Többek között a szőlőben, almában, bogyós gyűmolcsökben, körtében, áfonyában, málnában, szilvában, vörös hagymában, a zöld teában, olíva olajban, a gyöngyhagymában, a padlizsánban, a zellerben, a paradicsomban, fokhagymában.